vrijdag 12 september 2014

Dag 7: Goodbye Nature, Hello Cave

Vandaag zijn we opgestaan om 7u30. We ontbijten in de kamer met het gratis ontbijtmandje dat we gekregen hebben. Om 8u30 verlaten we ons hotel en besluiten om toch nog eens naar Cades Cove te rijden. Er is toch weer wat volk op de loop. We kijken weer zeer oplettend door de bossen heen om een beer te spotten, maar zien enkel een paar herten. We stoppen aan een paar oude huisjes van vroeger en zelfs bij een afgelegen kerkhofje. Deze huizen zijn nog van jaren de 1800… De eerste Europeanen settelde zich hier tussen 1818 en 1821. Tegen 1830 was de populatie al gestegen naar 271 mensen.

Om 11u verlaten we Cades Cove. Ik moet nog even corrigeren dat er geen 500 beren zich hier vestigen, maar 1500 beren. ;) En je hebt 1 kans op de vier om er beren te zien. We kunnen niet klagen. 5 beren op ene avond en op video. Het is een mooi park, en krijgt een hoge score in onze lijst van de Nationale Parken. Bij Tom zelfs in de top 5!

Het volgende op de planning is een rit van 3 uur naar Chattanooga. We rijden nog een scenic route via Foothills Parkway tot aan de Look Rock. Deze route bevindt zich langs de rand van de Great Smoky Mountains. Er zijn een aantal mooie views en het is weer behoorlijk warm, op zijn minst 30 °C.

Teddy en Yogi genieten van het uitzicht!

Terug op de weg, ziet Tom aan de andere kant van de baan een schildpad oversteken. Oh neen, is die wel rap genoeg? We keren terug en ik spring uit de auto om hem veilig aan de kant te brengen. Deze schildpad (Eastern Box Turtle) komt ook voor in GSM NP. Helemaal niet verwacht om een schildpad te zien. J

Na de scenic route rijden we verder via de interstate, waar ze paar auto’s aan de kant houden. Ziet er een grote ruzie uit…

We halen rond 13u een broodje bij de Subway en een uur later zijn we op onze bestemming. Deze tip heb ik gekregen op het Amerika Forum. We bezoeken een waterval, maar dan in een grot. Ruby Falls is de hoogste en de diepste waterval in een grot van de USA. We betalen $18,95 per persoon, maar het was zeker zijn geld waard. Je krijgt een leuke gids met allerlei stops aan de meest zotte plaatsen. Typisch Amerikanen.

Tom zijn nieuwe chill room.

Gelukkig was ik op tijd om deze zware steen terug aan de kant te leggen.

Om 17u30 vertrekken we in de gietende regen naar onze volgende bestemming in Atlanta. Daar heb ik morgen nog iets gepland voor we een week in Orlando verblijven. Ondertussen zijn we uit Tennessee en zitten terug in Georgia. Deze reis hebben we vier nieuwe staten bezocht.

Om 19u30 komen we aan in ons hotel en halen een hamburger bij Wendy's. Tijdens het eten kijken we nog naar een aflevering van The Walking Dead. Ik update de blog en daarna nog een aflevering. Het is zeer verslavend om verder te kijken. Tot morgen!

1. Heel interessant Cades Cove! Ook die kerkhof! Zou ik wel eens willen bezoeken in het donker!

Die cave is gewoonweg magnifiek, prachtige foto's er van! Die waterval is adembenemend!! En die licht spektakel er bij ook!

Kan alvast niet wachten om te lezen over Atlanta!!

2. Heb het lichtspel ook gefilmd bij de waterval, alsook de doortocht in de grot. Vond het zeker de moeite waard. Er waren redelijk wat oude kerkhoven, maar deze lag zeer afgelegen. Lagen drie families, veel van hen waren nog zo jong...