maandag 22 september 2014

Dag 17 & 18: Goodbye Florida & USA

Om 7u15 staan we op. Ons laatste hotel van de reis is nu ook voorbij. De koffers zijn al volledig klaar en moeten enkel ons toiletgerief nog bij elkaar steken. We staan als eerste bij het ontbijt. Er is geen warm, maar willen zo licht en weinig mogelijk eten. Ik kies enkel voor een bagel met koffie en Tom voor toast met yoghurt. Om 8u30 verlaten we het hotel en Naples. Had hier gerust een dagje extra willen blijven aan het strand. Naples Beach is een heel mooi strand, het mooiste dat ik ooit heb gezien.

Het is behoorlijk druk op de baan, maar eens we richting de Everglades rijden is er geen auto meer te zien. We rijden eerst door een aantal state parks en zien een aantal vogels, die we drie jaar geleden ook gezien hebben. In de auto is het behoorlijk stil, omdat we allebei niet willen vertrekken. Uiteraard missen we onze familie, maar voor ons wordt het zwaarder en zwaarder om Amerika terug vaarwel te zeggen.

Ik kijk vanuit de auto om eventueel een alligator te zien. Pas nadat we bijna uit de Everglades zijn, zien we eentje zwemmen in het water.

Vervolgens rijden we naar de car rental van Dollar. De teruggave verloopt deze keer heel vlot en na 10 minuten staan we al in de luchthaven. We checken in en geven onze koffers af. Mijn koffer weegt 17 kg en Tom zijne 20 kg. Mooi gewicht! De drukte in de luchthaven valt nog goed mee, maar het is dan ook maandag. We hebben tijd genoeg om nog iets te eten voor de boarding begint. Ruim 2 uur de tijd om enkel paspoort en controle te doen. Als middagmaal kiezen we voor een broodje bij de Subway. Na ons broodje gaan we naar de controle, waar het heel vlot ging.

Aan de gate zien we ons vliegtuig al staan, maar in de verte is het goed aan het bliksemen. Hopelijk is de storm straks voorbij. Om 14u10 begint de boarding en na 10 minuten zitten we al in het vliegtuig. Er is nog minder volk dan onze heenvlucht. Er zit niemand voor en acher ons. Zalig! Om 14u50 krijgen we signaal dat we mogen vertrekken. Alles verloopt heel goed. En we vliegen 8 uur lang.

Dikke applaus voor Jetair, want dit was de beste terugvlucht ooit! Heel vriendelijk personeel, goede bediening, goede vlucht. Heb nauwelijks touristil moeten pakken. Om 5u22 zijn we terug in Belgiƫ. Tom voelt zich niet goed. De koorts is weer gestegen. Hij heeft echt nood aan slaap. Na half uur zijn we door alles door en nemen we de trein naar Brussel-Zuid om daar de rechtstreekse trein naar Zele te nemen. Om 8u10 zijn we in Zele en haalt Tom de auto op. Ik blijf ondertussen in het station bij onze koffers. Terug thuis hangt er een welkomstdoek en een nieuwe Amerikaanse vlag buiten.

Mama vertelt ons meteen dat er een nieuw familielid is. Ryan, mijn broer, heeft haar gevonden. We hebben er een katje bij, Luna. Ze is 8 weken oud. Wat een verrassing! Om 9u30 leggen we ons in bed in slapen tot 16u. Tom is ondertussen weer wat beter en zijn koorts is gezakt. We staan op en eten ons ontbijt, middagmaal op. Vanavond hebben we nog een laatste afsluiter voor ons verlof. We gaan naar de het optreden van Lady Gaga! Om 18u50 vertrekken we met de auto naar de p + r Melsele om met de tram naar sportpaleis te gaan. Het voorprogramma interesseert ons niet en Lady Gaga begint met haar optreden om 20u50. Twee uur hebben we kunnen genieten van haar show en stem. Wat een stem! Een prachtige afsluiter van onze reis.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die onze reis heeft gevolgd! En wie weet, tot volgend jaar voor een mogelijke tour Seattle - Denver (via Canada).