woensdag 10 september 2014

Dag 4: De dieren in het grote bos

Vandaag zijn we vertrokken om 8u30. We wandelen een populaire wandeling, namelijk Alum Cave Trail tot Alum Cave Bluffs. Om 9u kunnen we starten met onze 7,5 km wandeling. Onderweg komen we twee groepen jongeren tegen die een soort van zelfvertrouwen parcours aan het afleggen zijn. Ze schreeuwen hard tegen elkaar, omdat ze steeds iemand moeten dragen op een barricade. Tot groter ergernis van mij, want de rust is wel weg…Het is een hele mooie wandeling met eerste stop aan Arch Rock, maar de groep is er ook en nemen dan foto’s op de terugweg.  Je moet via een steile trap naar boven. Er hangt nog een ijzerdraad om je vast te houden zodat je niet zou uitglijden. Bepaalde stukken liggen echt glad.




De volgende stop is aan de Alum Cave Bluffs. Helaas staan daar ook twee groepen jongeren. Pfttt, nu ja we zijn er toch zonder vallen geraakt.




We keren dan terug en wandelen op het gemak en nemen onderweg nog vele foto’s.




Terug op de parking is het al bijna 13u en rijden door naar het Visitor Center om ons op te frissen en onze broodjes te eten. Het is weer behoorlijk warm, zo’n 29 °C.

De volgende wandeling is bij The Roaring Fork Motor Nature Trail. We rijden via Gatlinburg binnen en rijden eerst voorbij de ingang. Oeps, terugdraaien en goed naar de borden kijken. Toch wel raar om via het stadje terug naar Great Smoky Mountains te moeten rijden. We twijfelen of we stoppen aan de trail van Rainbow Falls, aangezien er veel berenactiviteit is. Het zal voor een andere keer zijn, want de parking staat vol. En grote parking is het echt wel niet voor het meest bezochte park te zijn. Dan maar naar de geplande wandeling, Grotto Falls. Helaas is de parking hier nog kleiner en is er echt geen mogelijkheid om te parkeren… Wat een teleurstelling! We stoppen wel aan een uitzichtpunt en daar zagen we twee beren…


Teddy en Yogi zijn nu de beste vrienden!

We besluiten om dan Gatlinburg te bezoeken en wat winkels te bekijken. We parkeren op de parking in het centrum. Ze vragen wel 8 dollar. We wandelen twee uur, maar de winkels stellen niet veel voor. Ze hebben vooral t-shirts van Gatlinburg zelf. Wel speciale attracties hier en daar.



Tom stelt voor om eens naar Cades Cove te rijden om wildlife te spotten. Ik zeg daar geen neen tegen en rijden een uurtje tot aan Cades Cove. Het is wel anders dan ik verwacht had, maar met de uitzichtpunten kan je niet klagen.


Ineens is het file, maar wat is er nu?? Ineens zien we een beer rustig oversteken. Tom filmt en ik neem een foto.


Niet echt geslaagd, maar stonden ook heel ver in de file.
Dan rijden we terug in de vallei en vervolgens terug bossen. En daar staan we terug in  de file. Ik spring uit de auto, want kan niet anders dan dat het beren zijn. En inderdaad, ik zie twee kleintje en de poot van de moederbeer. Eentje kijkt mij recht aan, maar ik kon ze niet fotograferen. Door het vele volk hadden ze schrik. We rijden uit Cades Cove en zeg net tegen Tom: “Waarom kan ik nu niet eens eerst een beer zien en dat het achter ons file is?” Ik had mijn woorden nog maar net uitgesproken en denk op 30 meter voor ons, steekt een grote beer over de baan. Ik schreeuw een beer, een beer, een beer! Tom stopt met de vier pinkers op en rijdt dichter, maar beertje is door het bos gelopen. Weer geen foto.

We besluiten om Cades Cove Loop nog eens te doen, omdat de avond valt en er meer en meer beren komen. Er zijn blijkbaar 500 beren in het park. Deze keer zien we enkel herten.


Na ons avontuur, rijden we naar Pigeon Forge om bij Burger King een drive-thru te halen. Tijdens het eten kijken we nog naar een aflevering van The Walking Dead en vallen als bakstenen in slaap.  

Wildlife: 8 herten, 5 beren, 2 eekhoorns

2 opmerkingen:

  1. Wow die eerste wandeling zag er wel gevaarlijk uit! Zo'n steile beklimmingen en die trappen zagen er niet echt goed uit, brrr. Zou ik dus niet durven doen hebben :p

    Wel moet ik zeggen dat het echt mooie natuur is op die foto's!! En hoe tof dat je beren gezien hebt! Kan ik maar over dromen! Oh en Yogi ziet er mega schattig uit met Teddy :3

    Heb je die attracties gedaan in het stadje? Zien er allebei kei interessant uit! :o Hier in Belgiƫ vind je zo'n dingen niet, allemaal saai saai...

    Jammer van al die file en drukke parkings, hopelijk mindert dat!


    BeantwoordenVerwijderen
  2. De attracties hebben we gelaten. Ze vragen er veel geld voor. Vandaag geen beer, hopelijk morgen meer. Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen